KONGRESY
Chełmski kongres
"Przedszkolak w świecie dwujęzyczności"
Fundacja Dwujęzyczny Przedszkolak oraz Urząd Miasta Chełm serdecznie zapraszają na Chełmski Kongres Dwujęzyczności-„Przedszkolak w świecie dwujęzyczności” który odbędzie się 19 czerwca 2024 roku w Chełmskiej Bibliotece Publicznej im. Marii Pauliny Orsetti przy ul. Partyzantów 40, 22-100 w Chełmie, w godz. 10:00-12:00.
Serdecznie zapraszamy wszystkie dzieci, rodziców, dziadków, nauczycieli wychowania przedszkolnego, dyrektorów oraz włodarzy. Przedsięwzięcie zostało objęte honorowym patronatem Prezydenta Miasta Chełm Pana Jakuba Banaszka, Państwowej Akademii Nauk Stosowanych w Chełmie, Radia BonTon oraz magazynu SuperTydzień Chełmski.
19 czerwca 2024
Biblioteka im. Marii Pauliny Orsetti w Chełmie
Wstęp bezpłatny
Ogólnopolski Kongres ,,Przedszkole Przyszłości – nowe możliwości’’
Wydarzenie jest skierowane do przedstawicieli samorządów, którzy są zainteresowani rozwijaniem bazy przedszkolnej, kształceniem kompetencji językowych (w tym dwujęzyczności) oraz doskonaleniem kadry pedagogicznej w tym zakresie. Wydarzenie zostało objęte honorowym patronatem Lubuskiego Kuratora Oświaty oraz Wojewody Lubuskiego i odbędzie się przy współorganizacji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego.
Pierwsza edycja kongresu odbędzie się w dniach 13–14 czerwca 2024 r. w Hotelu Kormoran Resort & SPA w Sulęcinie. Podczas dwudniowego spotkania zostanie stworzona przestrzeń do wymiany doświadczeń, prezentacji najlepszych praktyk oraz omówienia wyzwań, przed jakimi stoją współczesne samorządy w zakresie rozwoju bazy, infrastruktury oraz działalności przedszkoli.
Tematyka obejmowała będzie korzyści i sukcesy z edukacji dwujęzycznej najmłodszych, ponadto omówione zostaną strategie i programy wspierające edukację w samorządach oraz wykorzystywanie sztucznej inteligencji w oświacie (więcej w Harmonogramie wydarzenia).
Aby oderwać uczestników Kongresu od codziennych wyzwań zaprosimy ich na Lubuski Wieczór – uroczystą kolację grillową w plenerze. To idealny moment na wymianę doświadczeń oraz integrację środowiska oświatowego.